Risotto champignons

      IMG_9746

Całe życie przekonana byłam, że nie lubię ryżu a risotto jest bardzo trudne do przygotowania. W obu tych kwestiach najwyraźniej bardzo się myliłam. W odkryciu prawdy pomogła mi oczywiście nasza niedawna podróż do Włoch, gdzie spróbowałam tego przepysznego dania w wersji ze szparagami. Kremowe, świeże i aromatyczne. Postanowiłam zatem poeksperymentować w domu z innymi odmianami risotto. Przekonuję was, że i wy możecie, bo risotto jest naprawdę prostym i pysznym daniem. Dziś zapraszam na risotto grzybowe!


 Toute ma vie, j’étais sûre que je n’aimais pas le riz et que le risotto était très difficile à préparer. Je me suis trompée doublement. C’est notre voyage en Italie qui m’a permis de découvrir la vérite. C’est là où j’ai gouté ce plat délicieux avec des asperges, dont je suis tombée amoureuse. J’ai décidé d’essayer le risotto à la maison. Je vais vous convaincre que vous pouvez aussi le faire, car le risotto est tellement facile à faire. Aujourd’hui, je vous propose risotto champignons..

IMG_9723

Składniki / Ingredients

Szklanka ryżu Arborio / Un verre du riz Abrorio

Szklanka białego wina wytrawnego / Un verre du vin blanc

Cebula / Un oignon

Kilka pieczarek / Quelques champignons de Paris

Dwie garści grzybów leśnych (ja użyłam suszonych) / Deux poignees des champignons du bois

Bulion grzybowy / Boullion de champignans

Dwie gałązki tymianku / Thym

Łyżka masła / Une cuillere a soupe du beurre

Sól, pieprz / Du sel, de poivre

W garnku podsmażamy cebulę. Po chwili dodajemy do niej ryż. Po upływie pięciu minut ryż i cebulę zalewamy kieliszkiem białego wina i czekamy aż ziarenka nasiąkną płynem. Dodajemy dwie gałązki tymianku, kilka pieczarek i wcześniej namoczone grzyby suszone. Kiedy wino wyparuje, wszystko zalewamy szklanką bulionu grzybowego, gdy z kolei ten wyparuje, czynność powtarzamy. Robimy tak, do momentu aż ryż stanie się al dente. Na samym końcu risotto doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy łyżkę masła i wszystko mieszamy. Gotowe! 🙂


 Faire revenir un oignon dans une casserole. Après quelques instants, ajouter du riz et le faire cuire plus ou moins 5 min. Ajouter un verre de vin blanc et attendre jusqu’à ce que des grains du riz s’imbibent du liquide. Ajouter du thym, quelques champignons et des champignons des bois. Quand le vin s’est évaporé, ajouter un verre de bouillon. Attendre que le bouillon s’évapore et répéter cette action jusqu’au moment où le riz devient tendre. Enfin, ajouter du sel et du poivre et une cuillère à soupe de beurre. Bon appétit !

IMG_9725

IMG_9733

IMG_9738

IMG_9750

6 thoughts on “Risotto champignons

  1. Nie zrozumiałam połowy tego co trzeba zrobic z tym ryżem i które etapy powtarzać…nie takie proste!!;)
    Ale na pewno pyszne 🙂

  2. Ojej wyglada taaaaak apetycznie ze i ja sie skusze zeby poeksperymentowac. Rzeczywiscie, nie jestem pewna czy to wszystko jest takie proste w praktyce ale mam Twoj numer wiec zawsze moge otrzymac dodatkowe wskazowki od specjalisty! Xx

  3. Wow ale pysznosci ! Ja juz probowalam robic, ale mi takie ladne nie wyszlo 😉
    Az zglodnialam od ogladania tych zdjec 😉

Leave a Reply

