Słodkie francuskie śniadania

 

Obrazek

To, że śniadanie musi być na słodko, jest chyba wpisane we francuską kulturę. Boulangeries (tutejsze piekarnie) każdego dnia zachwycają mnie ilością i różnorodnością wypieków, które kuszą zapachem, kształtem no i smakiem oczywiście. Podstawą śniadania jest jednak bagietka. Ta różni się jednak znacząco od tej, którą możemy kupić w supermarkecie. To zdecydowanie mój ulubiony przysmak. W lodówce żadnego Francuza chyba nie może zabraknąć dlatego dżemów. Ja nie jestem wielbicielką marmolad, a jako, że codzienne jedzenie croissantów raczej, by mi nie służyło, jem po prostu bagietkę “po polsku”, czyli z wędliną, pomidorem… Kiedy zdarzyło mi się jeść śniadanie z Francuzami, patrzyli na mnie z lekkim niesmakiem, bo przecież “jak można mieć ochotę na słone jedzenie z rana?” Ja mam! Jednak kiedy nadchodzą weekendy, pozwalam sobie na trochę francuskiej wariacji! Wtedy na stół wskakują przysmaki z naszej ulubionej piekarni – Coquelicot. Dobrym urozmaiceniem słodkiego śniadania jest Pain Perdu – czyli wszystkim nam znane tosty francuskie na jajku i mleku. Jednak moim odkryciem miesiąca są Crepes Suzette – naleśniki smażone w pomarańczowym syropie – oh, no może nie jest to bardzo szybkie śniadanie, ale warto, wierzcie mi! Poniżej przepis na to pomarańczowe cudo. Smacznego!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Crepes Suzette:

Zrób ciasto na naleśniki (mąka, mleko, jajko, cukier, sól)

Do ciasta dodaj skórkę z połowy pomarańczy

Usmaż cienkie placki

Na patelnię po naleśnikach wsyp 4 łyżki cukru i poczekaj aż się skarmelizuje

Do karmelu dodaj szklankę soku z pomarańczy (uwaga, tu nastąpi reakcja, zmniejsz gaz pod patelnią)

Kiedy składniki się połączą, złożone na “4” naleśniki smaż w pomarańczowym syropie – 3 minuty z każdej strony

Voila! Smacznego!

Obrazek

Obrazek

10 thoughts on “Słodkie francuskie śniadania

  1. No no wygląda apetycznie , ale po takim śniadaniu można mieć po jakimś czasie boczki. Może jednak nie wszystkich to dotyczy bo chyba francuzki są szczupłe. J a też chyba nie chciałabym zaczynać śniadania na słodko ale kto wie może kawka z mlekiem i takie naleśniki to fajne na emeryturze , bo jak się idzie do pracy rano to nie wykonalne. Zrobę takie naleśniki w sobotę albo w niedzielę i napiszę jak smakowały. Pozdrawiam,

  2. Ojejej, ale mi się rozmarzyło… rozsmakociło i rozmiliło, choć chyba właśnie odkryłam, ze jeste głodna. Więc pewnie zaraz pójde po bagietkę do…. E.Leclerca (tez francuski:) zdaje się).
    Zazdroszcze śniadenek smakowitych, ale tym francuzom, co się na POLSKICH śniadaniach jeszcze nie poznali – daj kiedys nauczkę – ZAPROŚ ICH na TAaaaKIE śniadanie po polsku…
    No to Pa! Moja mistrzyni polsko-francuskiej kuchni 🙂

  3. Dla mnie śniadania tez mogłyby być tylko na słodko. Może w poprzednim wcieleniu byłam francuzka 🙂 Super fotki, a naleśniki sprobujemy zrobic. Buziaki

    • Miło mi, że nawet z Indii mnie czytacie! Myślę, że tam nie macie szans na słodkie śniadania, raczej takie zakrapiane chilli i curry – czego zresztą zazdroszczę! Może ja byłam Hinduską? 🙂 A naleśniki koniecznie, szczególnie, że jesteście wielbicielami 🙂

  4. Tak smacznie wyglądały,że nie mogłam sie powstrzymać 🙂 wypróbowałam dzisiaj rano. Naleśniki w tej wersji są PYSZNE! Jak dla mnie super pomysł na deser, śniadania wolę jednak w mniej słodkim wydaniu. Czekam na dalsze francuskie inspiracje, ściskam 🙂

  5. Nalesniki w syropie pomaranczowtm wejda na stale do naszych sniadan 🙂 W niedzielę byla powtorka. Ciekawe czy bardziej od nich, czy od Twojego bloga jestem uzależniona 🙂 Poproszę o kolejne, zaznaczam latwe 🙂 przepisy na slodkie sniadania 🙂

Leave a Reply

