Mon petit Montmartre

Image

Montmartre jest wzgórzem leżącym w północnej części Paryża, z którego moim zdaniem rozpościera się najlepszy widok na miasto. Jest to zdecydowanie moja ulubiona dzielnica Paryża, w której mam szczęście mieszkać. Nie przeszkadza mi nawet zacne 20 m2 naszego mieszkanka, kiedy wiem, że po przekroczeniu progu kamienicy, znajdę się w samym sercu tego magicznego miejsca.

Nad wzgórzem króluje biała kopuła bazyliki Sacre Coeur, jednego z najważniejszych symboli miasta, do którego prowadzi szereg schodów i schodków, które nadają wyjątkowej atmosfery.

Montmartre nie byłoby jednak sobą również bez Placu Tertre – placu malarzy, na którym samozwańczy artyści, tęskno wyszukują klientów, którzy docenią ich talent a la Van Gogh czy Renoir, którzy niegdyś właśnie w tym miejscu tworzyli swoje działa..

Montmartre ma swój niepowtarzalny klimat, w którym trudno się nie zakochać. Kawiarnie, kawiarenki, wąskie uliczki, w których nadal się gubię i zdezorientowani turyści – to tylko początek mojej listy zalet. Kto był, ten chyba rozumie, a kto nie był, powinien doświadczyć tego sam!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ceramiczna dekoracja w parku. Na płytkach wypisany jest w wielu jeżykach świata napis “kocham cię”. Poszukajcie tego po polsku 🙂

8 thoughts on “Mon petit Montmartre

  1. Wszystko takie piękne, i takie smaczne, i takie cudowne! Zdjęcia przepiękne, aż mam wrażenie, że ściągasz je od jakiegoś słynnego fotografa! Czytając i oglądając czuję się jakbym była tam z Tobą, i czuję te pomidorki z serem kozim, mniam! Pięknie i profesjonalnie zrobione. Gratuluję i cieszę się z Tobą 🙂 Choć też tęsknię 🙂 Ściskam mocno moja ukochana :*

  2. Latarnia na szczycie schodów- też mam tam zdjęcia 🙂
    A Sacre Coeur jest absolutnie moim ulubionym miejscem! Chociaż nie kocham Paryża tak jak Ty, to nie mogę się doczekać, aż przyjadę i pokażesz mi go tak, jak Ty go widzisz teraz 🙂 Buziak!

Leave a Reply

