Smacznie, ładnie, zdrowo

Obrazek

Jako, że mamy tymczasowy odpoczynek od wyjazdów, a na spacery miałam niewiele czasu w tym tygodniu, dziś dodaję wpis na temat jedzenia! Jakiś czas temu odkryłam, że uwielbiam być gospodarzem i gotować dla moich gości. Jest to zawsze okazja do tego, by trochę bardziej wysilić wyobraźnię i spróbować czegoś nowego. Będąc w Aussois kupiliśmy całą górę racletta, aby wraz z przyjaciółmi przypomnieć sobie smak Alp. Tak więc wczoraj zaprosiliśmy Goldi i Georga na serową ucztę. Poza raclettem jednak chciałam przygotować jakąś małą przystawkę, do której mogłabym wykorzystać mój świąteczny moździerz. Postawiłam na pesto szpinakowe i zapiekane pomidorki nadziewane kozim serem i ziołami. Strzał w dziesiątkę! Mimo, że przygotowywałam to po raz pierwszy, finał był naprawdę smaczny. Może nie jest to ekspresowa przystawka, jednak mimo prostoty w formie, robi dobre wrażenie! A nóż kogoś zainspiruje 🙂 – przepis na pesto szpinakowe zamieszczam poniżej. Smacznego!

Obrazek

Pesto szpinakowe – super nada się do makaronu, jako dodatek do grillowanych warzyw, lub zapieczonej bagietki

Garść szpinaku podgrzać na suchej patelni, aby go zmiękczyć. Przygotowany dodać do moździerza (lub użyć blendera), zmiażdżyć. Dodawać oliwę (około 1-2 łyżek). Ja dodałam oliwę czosnkową, którą wcześniej sama przygotowałam (dziecinnie proste). Następnie lekko uprażyć garść orzeszków pinii na patelni (myślę, że słonecznik także świetnie się nada, jednak wbrew moim oczekiwaniom łatwiej było mi tu znaleźć orzeszki pinii niż słonecznik). Uprażone orzeszki, ząbek czosnku i łyżkę startego parmezanu dodać do szpinaku. Zmiażdżyć razem. Doprawić solą do smaku. Voila! Pesto gotowe!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pomidorki nadziewane serem kozim – rewelacja dla miłośników sera i warzyw

Z kilku większych pomidorków koktajlowych wydrążyć miąższ. Pół roladki sera koziego zmiażdżyć w moździerzu (lub rozdrobnić widelcem). Do sera dodać świeże zioła – kto akurat jakie ma. Ja dodałam bazylię, tymianek i rozmaryn. Nadziewać pomidorki serem i wstawić do piekarnika na jakieś 7 minut. Podawać z pesto szpinakowym. Przystawka gotowa!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

5 thoughts on “Smacznie, ładnie, zdrowo

  1. Mmmm…. ale pieknie podane, wszystko dopracowane 🙂 Tez chce byc Twoim gosciem 🙂 Super fotki, szczegolnie doceniam to z oliwa 🙂

  2. I jaI I ja! I ja… chcę byc Twoim gościem! Piękno-smakowite zdjęcia – zostałam pobudzona wielozmysłowo 🙂 Pesto szpinakowe nieodwołanie także wykonam osobiście.

Leave a Reply

